torsdag 19. juli 2012

Trening på Galterud

I dag pakket jeg bilen etter jobb for å reise på trening med hundene. De hadde begynt treningen tidligere enn jeg kunne komme så når jeg kom var Arne, Line, Rolf og Charlotte der. Og etter meg kom det to til som jeg er usikker på hva heter.
Kjørte først en økt på Babe. Jobbet med utgangene. La mye press på henne for å markere meg. Hun gikk litt trangt bak så jeg prøvde å sleppe opp trykket og da slapp hun seg ut. kjørte vel en 10 utganger på henne.
Obi fikk neste økt og vi tok sauene ut av kveet og jobbet med skjerming og liggene. Han var litt tung å få i ligg så måtte inn å si fra litt til han og da kom han seg. Dyttet sauene inn igjen også gjorde vi.
Andre økten med Babe tok vi med oss sauene ut fra kveet igjen. Hadde planer om å jobbe med avstanden på henne, men det var vanskelig på de sauene og hun har ikke gjort det så mye så da gikk jeg over til skjerming på henne også. Jobbet litt med at hun skulle gå trangt og da gikk hun veldig bra:)
Obi sin andre økt var også veldig bra. Kjørte utganger på han og jobbet med liggen.
Utrolig fornøyd med begge to.
Er så heldig som har så flinke og snille trenings kompiser, you are the best:)

2 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig som tränar så mycket som du gör med dina hundar, för att inte tala om alla härliga och långa promenader du tar med de! Ditt engagemang är underbart!

    SvarSlett
  2. Å tusen takk, kjempe hyggelig av deg:) Klem

    SvarSlett