onsdag 18. juli 2012

Agility trening

Startet dagen i dag med å vekke tre unger som lå og sov godt, vi hadde bestemt oss for å reise over til Sverige og da ville jeg reise så tidlig som mulig slik at ikke hele dagen gikk til dette. Magnus sov over hos oss i natt så han ble med på turen.


Vel hjemme igjen fikk jeg mld av Carina om jeg skulle bli med å trene. Har ikke trent agility på en god stund siden frøken Babe har vært skadet. Og siden jeg har tatt avgjørelsen med at hun ikke skal gå noe mer agility har jeg mistet veldig mye av gløden for å trene videre med Obi. Det er liksom ikke bare bare å gå fra en hund som er nesten ferdig trent(alltid noe å trene på, men hun er jo ingen valp lengere) til Obi som jeg bare har hatt det veldig gøy med. Har ikke ni trent han siden målet var å starte han til neste år. Vel, vi hadde en veldig koselig trening og jeg vet ikke hvem som var mest slitne av oss alle sammen.
Vi satte opp en klasse 3 kombinasjon og jaggu var det nok av ting å trene på..


Så tilbake til hvorfor jeg har valgt å slutte med Babe!
Hun ble for noen mnd tilbake skadet og har gått i rehabilitering, hun er enda ikke helt 100% igjen og jeg driver å trener henne opp hjemme nå. Jeg har hatt to stykker som har jobbet med henne(Mona Rasmussen og Jenni Lethinen) og jeg er utrolig glad for jobben dem har gjort med henne. Da jeg var på gjeterhundkurs for noen uker siden var det er rehabiliterings dame fra Ålesund(Synnøve Tveten Broum) der og jeg fikk henne til å kjenne over Babe da det var noen uker siden sist hun hadde hatt behandling. Hun syntes hun var blitt veldig bra, men at det var litt igjen. Vi kom inn i prat og jeg spurte henne rett ut om hun anbefalte meg å droppe agilityen helt med henne og da sa hun klart JA. Hun mente at slik som den hunden går(hun gir 110% på banen) er det veldig mulig at hun kan bli skadet igjen. Så da var det ikke vanskelig å ta valget om å legge opp. Hun får lov til å være med på trening å gå litt, men ingen felt hinder og ikke så veldig mye slalom. Hun hopper på liten eller ikke med pinne i det hele tatt. Føler det blir utrolig feil å reise opp på treningen og hun bare må sitte i bilen å ser på at Obi får trene. Dette har jo tros alt vært hele hennes liv siden jeg fikk henne.
Jeg er veldig fornøyd med min avgjørelse da hunden Babe som familie hund, kose hund, tur hund, verdens beste venn er viktigere en agility hunden Babe. Hun kan fortsatt drive med gjeting da det er belastningen hun får oppe i skuldrene som ikke er bra med tanke på hoppingen og feltene.

En liten film på Babe`n til mor:-)

Ønsker alle en flott kveld.
Vicky

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar