lørdag 21. juli 2012

Trening på Flisa

Jobbet dagen i dag også. Thore reiste sammen med Øyvind ned til Tønsberg for å gå på konsert. De skal bli der til i morgen, håper gutta koser seg.
I og med at jeg da var alene med hundene reiste jeg opp på trening sammen med Line, Rolf og Arne. Vi var i dag hos Nina og Brede som er oppdretteren til Obi. De har veldig fine sauer å trene på og ett åpent jorde med god plass.
I dag kjørte jeg bare Obi og første økten vi hadde jobbet jeg med drivingen på han. Dette har vi ikke gjort så masse, men jaggu overrasket ikke gutten min meg. Han jobbet veldig bra så dette skal bli bra å jobbe videre med.
Andre økten jobbet jeg med utganger på han. Dumme dumme meg har kaldt han inn til meg hvis jeg ikke har vært fornøyd med utgangene hans så da stopper han altfor tidlig.... Så jobbet en del med det at jeg skal stå i ro og sende han, og komandere han før der jeg vet at han stopper. Jobbet også med liggen.
Tredje økten gikk jeg mye nærmere sauene og jobbet bare med korte korte utganger og ligg. Det hjalp veldig så slik skal jeg trene videre med han og så skal jeg helle øke avstanden gradvis...
Tusen takk folkens for hjelpen. Dere er supre<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar